Диана Мирчева
директор
Чл. 9. Общата администрация е организирана в дирекция „Административно-правни и финансови дейности и информационно осигуряване”.
Чл. 10. Дирекция „Административно-правни и финансови дейности и информационно осигуряване “:
- организира документооборота, деловодната и архивната дейност;
- организира и координира дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица;
- организира дейността по предоставяне на достъп до обществена информация съгласно Закона за достъп до обществена информация;
- осъществява дейностите по управление на човешките ресурси на агенцията;
- изготвя и актуализира длъжностните разписания и поименните разписания на длъжностите на агенцията;
- изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
- поддържа и съхранява трудовите и служебните досиета на работещите в агенцията;
- организира дейностите по провеждане на обучения на служителите на агенцията и кариерното им израстване;
- организира и координира провеждането на обществените поръчки;
- изготвя, съгласува и/или дава становища по проекти на договори, включително международни договори, по които агенцията е страна;
- участва в изготвянето и дава становища по проекти на административни и нормативни актове, свързани с дейността на агенцията;
- дава становища и предложения във връзка с решаването на правни проблеми, свързани с дейността на агенцията;
- осъществява процесуалното представителство по дела в областите на дейност на дирекцията;
- организира и осъществява финансово-счетоводните дейности на агенцията в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, Сметкоплана на бюджетните организации, Единната бюджетна класификация и приложимите за бюджетните предприятия счетоводни стандарти и указания;
- извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация по счетоводни сметки от Сметкоплана на бюджетните организации и параграфите от Единната бюджетна класификация;
- изготвя годишен проект на бюджет и тригодишна бюджетна прогноза на агенцията;
- съставя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета, на сметките за средства от Европейския съюз и на сметките за чужди средства на агенцията;
- изготвя тримесечни и годишни оборотни ведомости и годишен финансов отчет на агенцията;
- организира и осъществява управлението на активите и материално-техническото снабдяване;
- организира и осигурява охранителния и пропускателния режим и транспортното обслужване;
- организира и осигурява почистването и санитарно-хигиенните условия в административната сграда на агенцията и в прилежащия ѝ външен район;
- организира и осигурява техническата поддръжка на информационно-комуникационната инфраструктура на агенцията – локални мрежи, комуникационно оборудване, телефонна инсталация, системен софтуер и хардуер;
- осъществява връзките с обществеността и информационната дейност на агенцията;
- организира публичните изяви на ръководството и служителите на агенцията, като координира дейността си с Министерството на здравеопазването;
- участва в организирането, провеждането и протоколното осигуряване на официални и работни срещи, семинари, дискусии и кръгли маси в агенцията;
- участва в организирането на дейностите, свързани с промоция и популяризиране на донорството и трансплантацията в обществото;
- изготвя проекти на програми за пребиваването на чуждестранни делегации и осигурява изпълнението им;
- отговаря за поддържането и актуализирането на българската и английската версия на официалната интернет страница на агенцията;
- извършва и други дейности в областта на компетентност на дирекцията, възложени от изпълнителния директор.